دی‌لینک اولین مودم روتر ۵G خانگی با سرعت دانلود ۳ گیگابیت را رونمایی کرد

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۱/۰۹

نمایشگاه CES ۲۰۱۹ هنوز شروع نشده است ولی شرکت‌های فناوری شروع به معرفی محصولات سال جدید خود کردند.

شرکت دی‌لینک از چندین محصول شبکه خود نیز رونمایی کرده که مهم‌ترین آن‌ها یک گیت‌وی ۵G NR برای کاربران خانگی است.اگر شما هم از مودم d-link استفاده می کنید پیشنهاد می کنیم برای حفظ امنیت دستگاه خود مقاله جلوگیری از هک مودم دی لینک را مطالعه فرمایید.

 

DWR-۲۰۱۰ یک روتر خانگی است که امکان دسترسی به شبکه‌های پرسرعت نسل جدید موبایل ۵G را روی وای‌فای فراهم می‌کند. دی‌لینک اطلاعات زیادی درباره این مودم روتر ۵G منتشر نکرده است و احتمالا باید تا شروع نمایشگاه CES منتظر بمانیم.

ولی دی‌لینک می‌گوید سرعت این گیت‌وی ۵G نزدیک به ۴۰ برابر متوسط سرعت باندپهن در کشوری مانند امریکا است. چون متوسط سرعت در این کشور نزدیک به ۷۰ مگابیت است؛ پس انتظار داریم سرعت دانلود مودم روتر DWR-۲۰۱۰ نزدیک به ۳ گیگابیت (به طور دقیق ۲.۸ گیگابیت) باشد.
سریع‌ترین اینترنت روی وای‌فای خانگی

افزون بر این، مودم DWR-۲۰۱۰ از فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز و امواج میلی‌متری روی شبکه‌های ۵G پشتیبانی می‌کند. با این مشخصات، می‌توانیم حدس بزنیم تراشه ۵G این دستگاه از شرکت کوالکام و مدل SDX۵۵ باشد.

این گیت‌وی از شیار سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و وابسته به منبع تغذیه برق شهری است. گفته می‌شود مجهز به ۴ آنتن ۵G است و از ویژگی VoLTE برای تماس‌های تلفنی معمولی پشتیبانی می‌کند.

همانند روترهای وای‌فای معمولی، محصول ۵G Enhanced Gateway دی‌لینک از درگاه‌های LAN یک گیگابیتی و ۲.۵ گیگابیتی سود می‌برد. ۱ درگاه ۲.۵ گیگابیتی و ۳ درگاه ۱ گیگابیتی به همراه وای‌فای ۵ (استاندارد ۸۰۲.۱۱ac) روی این دستگاه قابل استفاده هستند.

احتمالا روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت به مرز ۸۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت به مرز ۱.۷ گیگابیت می‌رسد. متاسفانه، در این روتر از وای‌فای ۶ پشتیبانی نمی‌شود. پیش‌بینی می‌شود این مودم روتر در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ روانه بازار شود.

اگر برای اتصال به وای فای در ویندوز 8 و باز کردن تنظیمات مودم با مشکل مواجه شدید مقاله عدم ورود به صفحه تنظیمات مودم را مطالعه فرمایید.

منبع: شبکه چی