بیش از ٦ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی مشمول بسته حمایتی هستند

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۱/۱۳

اعتبار اختصاص یافته برای نخستین بسته حمایتی بیمه شدگان از سوی دولت ١٤٥٠ میلیارد تومان است که به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز شده است.

سید صلاح قریشی مدیر کل تامین اجتماعی استان کردستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،با عنایت به اظهارات معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: تمامی بیمه شدگانی که حقوق کمتر از سه میلیون تومان دریافت می کنند مشمول این بسته هستند و تعداد آنها ٦ میلیون و ١٥٠ هزار نفر هستند .

وی افزود: لیست بیمه شدگانی که برای سازمان هدفمند سازی یارانه ها ارسال شده است افرادی هستند که از فروردین لغایت مهر سال جاری شاغل بودند و در این مدت به سازمان تامین اجتماعی لیست حق بیمه پرداخت کرده اند.

 قریشی بیان کرد: بسته حمایتی بیمه شدگان نقدی است و به حساب سرپرست خانوار واریز می شود . البته مبلغ آن ثابت نیست و به بُعد خانوار بستگی دارد. خانوار های یک نفره یکصد هزار تومان، خانوارهای دونفره ١٥٠ هزار تومان، خانوارهای سه نفره ٢٠٠ هزار تومان، خانوارهای چهارنفره ٢٥٠ هزار تومان و خانوارهای ٥ نفره به به بالا ٣٠٠ هزار تومان دریافت می کنند.

قریشی در مورد خانوارهایی  که بیش از یک نفر از آنها شامل بسته حمایتی دولت باشند گفت:  سهمیه هر خانوار فقط یک بسته حمایتی است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کردستان در خصوص کسانی که بسته حمایتی را دریافت نکنند و در مورد عدم دلیل دریافت آن سئوال داشته باشند،گفت: این افراد میتوانند با تماس با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی  با شماره تماس ١٤٢٠  پاسخ خود را در مورد بسته حمایتی دریافت کنند.

برای اطلاع از نحوه مشاهده سوابق بیمه به صورت آنلاین مقاله جمع آوری سوابق بیمه را مطالعه فرمایید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان