ویژگی هایی که باید از اندروید Q انتظار داشته باشیم

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۱/۱۳

کالاسودا - اندروید Q یا اندروید کیو دهمین سیستم عامل گوگل است که سال2019 برای مخاطبان عرضه می شود. به تازگی ویژگی های جدید این اندروید منتشر شده است که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.  

حذف آپدیت برنامه ها و بازگشت به نسخه قدیمی
به روز رسانی ها معمولا چیزی هستند که بسیاری از کاربران دنبال آن هستند، زیرا موجب رفع باگ برنامه ها و افزایش سرعت شده و می توانند ویژگی های جدیدی به  برنامه های گوشی شما اضافه کنند. با این حال ممکن است پس از آپدیت کردن آن ویژگی های جدید را کاربردی ندانسته و بخواهید از نسخه های قدیمی استفاده کنید. اکنون با کمک اندروید Q گوگل این امکان را به کاربران داده است که بتوانند آپدیت برنامه را حذف کنند و به نسخه قدیمی از برنامه برگردند.

این موضوع بر طبق یک گزارش از توسعه دهندگان  XDAمنتشر شده است که اخیرا در حال بررسی ویژگی های اندروید Q هستند. البته هنوز مشخص نیست که گوگل این کار را عملی کند یا خیر اما بهرحال یک ویژگی پرطرفدار خواهد بود. برای مثال مشکلاتی که کاربران با آپدیت اسنپ چت داشتند و خواهان بازگشت به نسخه قدیمی بودند، اگر این ویژگی در دسترس بود می توانست مشکل آنها را حل کند.اندروید Q یا اندروید کیو دهمین سیستم عامل گوگل است که سال2019 برای مخاطبان عرضه می شود

تم تاریک گسترده پیش فرض
گفته شده است که اندروید Q به طور پیش فرض دارای تم تاریک است. کاربران با کمک این ویژگی می توانند از حالت تاریک گسترده در تمام سیستم عامل بهره مند شوند. این درخواستی است که بسیاری از کاربران از توسعه دهندگان خواسته بودند و به نظر می رسد آنها این خواسته را شنیده اند. همچنین می توانید آن را به حالت Desktop mode ببرید که خصوصا برای اتصال گوشی به تلویزیون بسیار مناسب است. از دیگر ویژگی های اندروید Q می توان به امکان آف کردن تمام سنسورها، تنظیمات جدید قفل دستگاه، پاپ آپ نوتیفیکیشن ها و اپلیکیشن فایل سیستم بهبود یافته اشاره کرد.

بهبود ژست های حرکتی و پشتیبانی بهتر از یک دست
ژست های حرکتی و پشتیبانی بهتر از یک دست را به مجموعه اندروید Q اضافه خواهدکرد. به نظر می رس که اندروید Q دارای ویژگی های بهتری در این زمینه نسبت به اندروید پای است که عملکرد خوبی در این زمینه نداشت. همچنین با بزرگ شدن روز به روز گوشی ها و کاهش حاشیه ها و استفاده یک دستی از گوشی، سازندگان سیستم عامل نیز به فکر بهینه کردن کار با گوشی با یک دست افتاده اند و قابلیت هایی را برای آن در اندروید Q  ایجاد کرده اند.

زمان عرضه اندروید Q پاییز سال2019 خواهد و باید تا آن زمان صبر کنیم اما امکان دارد که گوگل در رویداد I/o 2019 خود نسخه بتای این اندروید را معرفی و عرضه کند.

اگر سیم کارت تان در گوشی اندروید با مشکل مواجه شده است یا قصد انتقال تلگرام به کارت حافظه را دارید ، مقالات مشکل نشناختن سیم کارت در اندروید و انتقال حافظه گوشی به مموری را هنمای خوبی برای شما خواهند بود.

منبع : تی نیوز