کدام شهرها زودتر به اینترنت ۵G مجهز می‌شوند؟

تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۲/۰۲

اپراتور مخابراتی AT&T اعلام کرده که سه شهر در ایالات متحده آمریکا، نخستین شهرهایی هستند که میزبان شبکه اینترنت پرسرعت ۵G خواهند بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت زد دی نت، از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری اپراتورهای اینترنت در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند.

اپراتور مخابراتی AT&T چند ماه پیش اعلام کرده بود که قصد دارد شبکه نسل پنجم اینترنت پرسرعت ۵G را تا پایان سال جاری میلادی ۲۰۱۸ در ۱۲ کشور جهان راه اندازی کند.

در اوایل سال ۲۰۱۲ که اتحادیه بین‌المللی مخابرات تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ آغاز کرد، رسما یک مسابقه جهانی و رقابتی تنگاتنگ میان اپراتورهای مخابراتی و غول‌های تکنولوژی در جهان برای برقراری و راه‌اندازی نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد.

هم اکنون اپراتور AT&T اعلام کرده است که سه شهر دالاس، آتلانتا و واکو در ایالات متحده آمریکا نخستین شهرهایی هستند که به نسل پنجم اینترنت همراه مجهز خواهند شد.

مدیران این شرکت علاوه بر نوید برقراری زودهنگام اینترنت پرسرعت و جدید ۵G در این سه شهر، همچنین عنوان کرده‌اند که AT&T در سال جاری میلادی ۲۰۱۸ نیز به تلاش‌های خود برای توسعه و گسترش زیرساخت‌های راه‌اندازی شبکه پرسرعت نسل پنجم اینترنت ادامه خواهد داد.

این شرکت همچنین ادامه داده است:"ما علاوه بر تلاش برای توسعه زیرساخت‌های لازم و تجهیزات مربوطه، سعی داریم دستگاه‌های الکترونیکی همچون گوشی‌های هوشمندی را که از فناوری نسل پنجم اینترنت پشتیبانی می‌کنند، تولید و عرضه کنیم تا کاربران به زودی بتوانند به این شبکه پرسرعت و فوق‌العاده پیشرفته دسترسی پیدا کنند".

این اپراتور همچنین با شرکت اریکسون که در زمینه برقراری و توسعه زیرساخت و تجهیزات رادیویی و اینترنتی فعالیت می‌کند، همکاری‌های فراوانی درباره توسعه و ارائه سرویس اینترنت اشیاء داشته است که می‌خواهد ظرف چند ماه آینده در سال جاری میلادی، شهرهای هوشمند را نیز به کارنامه درخشان خود بیفزاید.

این اپراتور مشهور و فعال بین‌المللی در کشورهای بسیاری فعالیت کرده و حالا تصمیم گرفته است که بیش از ۷۵ درصد از شبکه‌های تحت پوشش خود را به فناوری شبکه اینترنت ۵G تبدیل کند. مقاله های آموزش فعال کردن 4g و تبدیل سیم کارت 3g به 4g ایرانسل و تبدیل سیم کارت 3g به 4g رایتل و تبدیل سیم کارت 3g به 4g همراه اول را مطالعه نمایید .

منبع : ایسنا