سرعت واقعی 5G چهارده برابر 4G است

تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۱/۲۸

در یکی از جدیدترین آزمایش‌ها که در محیط واقعی و غیر آزمایشگاهی صورت گرفت، مشخص شد سرعت 5G تقریبا ۱۴ برابر 4G LTE است.

آزمون اتصال 5G جدیدی توسط شرکت فنلاندی Kauppalehti و اپراتور وایرلس Elisa صورت گرفته است که نشان می‌دهد فناوری 5G نسبت به 4G lte در مصرف واقعی ۱۴ برابر سریع‌تر عمل می‌کند. سرعتی که آن‌ها موفق شده‌اند به صورت پایدار به دست آورند، ۷۰۰ مگابیت بر ثانیه است. این آزمایش با استفاده از تجهیزات ساخت هواوی که با استانداردهای سازمان 3GPP سازگار است، انجام شد و طی آن مصرف عادی و معمول 5G در شرایط واقعی مورد ارزیابی قرار گرفت. همان‌طور که عنوان شده است، شرایط آزمایش در بهترین وضعیت خود نبود و مثلا از یک فرستنده استفاده شد. به گفته‌ی کارشناسان الیزا، پهنای باند چنین سیستمی روی کاغذ هزار مگابیت بر ثانیه است. در مقابل، نتیجه‌ی تست 4G در شرایط مشابه تنها ۵۰ مگابایت سرعت را نشان داد. در این آزمون‌ها، فرستنده‌ تقریبا ۵۰۰ متر با گیرنده فاصله داشت و تست 5G روی باند ۳.۵ گیگاهرتز انجام گرفت. مقاله فعال کردن 4g در اندروید و آیفون را بخوانید .

فناوری پشتیبانی از 5G اوایل سال ۲۰۱۹ در فنلاند به تجاری‌سازی خواهد رسید و الیزا پیش‌بینی می‌کند که بتواند تا پایان سال جاری بستر را برای آن فراهم کند. استفاده از 5G در کشورهای حوزه‌ی اسکاندیناوی تا ۱۸ ماه آینده آغاز خواهد شد و فنلاند یکی از اولین کشورهایی خواهد بود که از آن بهره می‌برد.
انتظار می‌رود نسل جدید شبکه‌های ارتباطی همراه، بستر را برای تحولی عظیم در خدمات، محصولات و کسب‌وکار مرتبط با ارتباطات بی‌سیم فراهم کند. بنابراین اپراتورهای تلفن‌ همراه، برای عقب نماندن از عرصه‌ی رقابت ناگزیر به سرمایه‌گذاری و تجهیز شبکه‌های خود به فناوری وایرلس جدید خواهند بود. خواندن مقاله های تبدیل سیم کارت 3g به 4g ایرانسل و تبدیل سیم کارت 3g به 4g رایتل و تبدیل سیم کارت 3g به 4g همراه اول را نیز به شما عزیزان توصیه می کنیم .

منبع : زومیت