اپل با ترکیب Face ID و Touch ID به دنبال اختراع سیستم امنیتی جدیدی است

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۰۵

اخیرا اطلاعاتی از ثبت اختراع برنامه‌ای از اپل منتشر شده که در آن به ترکیب Face ID و Touch ID برای بالا بردن سطح امنیتی در آیفون اشاره شده است.

اپل در تلاش است تا امکانات امنیتی بیومتریک (تشخیص هویت بر اساس اجزای بدن انسان) را در آیفون‌های خود دو برابر کند. اداره ثبت اختراعات اروپا (EPO) اخیرا اعلام کرده که شرکت اپل درخواست ثبت اختراع جدیدی را داشته که در آن از Face ID (تکنولوژی اسکن چهره تولید شده توسط اپل) و Touch ID (حسگر اثر انگشت ساخته شده توسط اپل) به صورت همزمان در یک آیفون استفاده شده است. گفتنی است؛ آیفون‌های مدل 2018 از نوعی سیستم امنیت بیومتریک "Face ID" بهره می‌بردند.

بر اساس تصاویر ارائه شده همراه با برنامه ثبت اختراع، زمانی که یک کاربر نتواند معامله‌ای را در Apple Pay (سیستم پرداخت شرکت اپل) با شناسه Face ID خود انجام دهد، از او خواسته می‌شود تا مجدد درخواست خود را از طریق Face ID انجام دهد یا از Touch ID استفاده کند. اگر باز هم موفق به انجام عملیات خود نشد، آیفون از کاربر یک پسورد درخواست می‌کند تا عملیات را به پایان برساند.
البته این نکته قابل توجه است که اپل در این تصویر از مدل قدیمی آیفون خود استفاده کرده تا طراحی مدل‌های آینده این شرکت فاش نشود. به دلیل این که درخواست فوق برای اختراع یک نرم افزار سودمند است، برای ثبت آن نیازی به ارائه تصاویری با جزئیات بالا از طرف اپل نیست. سابقه ثبت اختراع iPhone X باعث شده تا اپل در تصاویر این درخواست از آیفون با دکمه Touch ID در پایین قاب استفاده کند.

طبق این اطلاعات ترکیب Face ID و Touch ID از برنامه‌های آینده شرکت اپل است و انتظار می‌رود در مدل‌های بعدی آیفون این ویژگی با یک حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش اصلی جایگری شود. این اختراع در حال حاضر به نام اپل ثبت شده است اما مشخص نیست که چند درصد امکان عملیاتی شدن آن وجود دارد. حق اختراع با عنوان Face Enrollment And Authentication (ثبت نام و تائید اعتبار با چهره) در سپتامبر 2017 ثبت شده و بیشتر به اعتبار سنجی با Face ID اشاره دارد. باید دید در مدل‌های بعدی آیفون از این ویژگی به چه نحو استفاده خواهد شد. مقالات کار نکردن تاچ آیفون و باز کردن قفل آیفون با چهره یا face id آیفون را مطالعه نمایید .

شما می توانید در صورت دزدیده شدن گوشی خود به کمک مقاله ردیابی گوشی دزدیده شده آیفون برای پیدا کردن آن اقدام نمایید. همچنین اگر هنگام استفاده از اپ استور با ارور Cannot Connect to App Store مواجه شدید مقاله وصل نشدن ایفون به اپ استور را مطالعه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان